شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
ماموستا رستمی امام جمعه سنندج در دیدار با مدیر عامل گاز کردستان ؛مشاهده روستاهای گازدار در دورترین نقاط استان و تامین انرژی مستمربرای واحدهای صنعتی نشانه درایت و برنامه ریزی مدون است
مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه تعدادی از روسای ستادی روز دوشنبه 1400/11/25 با امام جمعه شهرستان سنندج حاج ماموستا رستمی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان،مهندس احمد فعله گری مدیر عامل در این بازدید و جلسه ای که به این مناسبت برگزار گردید ضمن گرامیداشت و تبریک سالروز میلاد امام علی (ع) و روز پدر به تشریح عملکرد شرکت گاز استان پرداخت و گفت: هدف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان گسترش خدمات در جای جای استان بخصوص مناطق دورافتاده و محروم است که تحقق عدالت اجتماعی و رفع محرومیت چهره واقعی خود را به مردم نجیب و شریف این خطه از میهن اسلامی نشان دهد .

فعله گری با بیان اینکه تلاش شرکت گاز استان کردستان در جهت تحقق کامل گازرسانی و تحت پوشش قراردادن جمعیت کل استان از نعمت گازطبیعی اظهار داشت : در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری و بیش از نود و هفت ونیم درصد از جمعیت روستایی و در مجموع 98/7 درصد از جمعیت کل استان در زیر چتر گازرسانی قرار دارند.                                                          

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در ادامه دیدار به وضعیت گازرسانی روستایی اشاره و اضافه کرد : تعداد روستاهای دارای اولویت و بالای 20 خانوار استان کردستان 1310 مورد می باشد که این شرکت تا پایان دهه فجر سال جاری تعداد روستاهای گازدار را به عدد 1457 روستا افزایش داد و با مشاهده این عملکرد مشخص می گردد شرکت گاز استان کردستان تا این تاریخ بسیار فراتر از تعهدات  ، به وظایف خود عمل نموده است.

وی خاطر نشان کرد : در استان کردستان تعدادی واحدهای صنعتی و تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از 52 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده اند که تا کنون  897 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند که 133 مورد آن به اضافه 14 پروژه زیر بنایی درسال جاری اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد : با گازدار شدن واحد‌های تولیدی و صنعتی گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد سالانه در مصرف 48 میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه این دیدار هزینه های صرف شده پروژه های مبارک دهه فجر را این گونه تشریح کرد: در دهه فجر امسال 228 پروژه گازرسانی روستایی وصنعتی با اعتباری بالغ بر 177 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد .

فعله گری در ادامه ضمن اشاره به تلاش های خستگی ناپذیر پرسنل شرکت گاز استان کردستان در بارش های اخیر و ماندگاری سرما به مدت طولانی بیان داشت : بارش برف و سرمای شدید در چند هفته اخیر که باعث یخبندان در بسیاری از نقاط استان شده بود ، مصرف گاز طبیعی را در برخی مناطق استان حداقل تا 30 درصد با افزایش روبرو کرد و مشترکین استان با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما که دمای هوا گاهی به منفی 30 درجه کاهش یافته بود مصرف روزانه به بیش از 14 الی 15میلیون متر مکعب رسیده بود ولی حتی برای یک دقیقه هم قطعی گاز طبیعی نداشتیم.

در ادامه این دیدار ماموستا رستمی امام جمعه سنندج ضمن تبریک سالروز میلاد امام علی (ع) و روز پدر گفت : بسیار خوشحال و مسرورم که در خدمت مدیر عامل و کارکنان زحمت کش و تلاش گر شرکت گاز استان کردستان هستم ، اینجانب به خوبی زحمات و تلاش های صورت گرفته در زمینه گازرسانی را درک می کنم و اکنون با مشاهده شهرها و روستاهای گازدار به خصوص در دورترین نقاط استان نتیجه این تلاش ها به خوبی مشهود است .

وی افزود : در سال جاری که توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی نام گذاری شده است ، شرکت گاز استان کردستان با گسترش شبکه های گازرسانی در سطح روستاها و مراکز صنعتی باعث گردیده رونق اقتصادی و اشتغال با روند صعودی روبرو گردد و روستائیان با مشاهده امکانات فراهم شده در مورد ایجاد رفاه برای آنان و تامین انرژی مستمر در زمینه تولید مجددا به محل زندگی خود برمی گردند .

ماموستا رستمی این پیشرفت را نتیجه درایت و برنامه ریزی دقیق دانست و گفت :خداوند به انسان های بزرگ ، اندیشه و دانش کرامت عطا فرموده تا به وسیله تفکر و دانش خود به دیگران خدمت نموده و با حرکت در جاده کمال و معرفت درجه قربت خود به خداوند عزوجل را ارتقاء بخشیده و مانند ستاره های آسمان در زمین بدرخشند.

 
A+ A-