شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دیداربا مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد:گسترش خدمات شرکت گاز استان کردستان سطح رضایت و امید به زندگی در استان را ارتقاء بخشیده است
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: گسترش خدمات شرکت گاز استان کردستان سطح رضایت و امید به زندگی در استان را ارتقاء بخشیده است و این عملکرد مطلوب می تواند در زمینه تامین انرژی مستمر در بخش صنایع به رشد و توسعه استان کمک شایان نماید .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، ارسلان ازهاری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در دیدار با احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان  ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد مطلوب گاز کردستان اظهار داشت : شرکت گاز استان کردستان یکی از سازمان های  موفق در سطح استان است که در چند سال اخیر بسترهای مناسبی برای تامین انرژی با ثبات فراهم کرده و موجب شده مردم استان حتی دورترین مناطق مرزی هم دغدغه ای برای تامین سوخت حتی در سردترین روزهای سال نداشته باشند .

وی با بیان این که زیرساخت ها و تجهیزات مناسب گازرسانی  می تواند حرکت توسعه استان را سرعت بخشد، گفت: در گذشته نه چندان دور مردم با استفاده از سوخت های مایع و درختان جنگل سرمای سخت زمستان را سپری می کردند و با روشن کردن بخاری های چوبی و نفتی که فقط قسمت اطراف بخاری را گرم می کرد و بقیه اتاق زندگی کردن حتی برای چند دقیقه تحملش سخت بود .

ازهاری ادامه داد: با امکانات رفاهی امروز که بیشتر سبد انرژی خانواده ها با گاز طبیعی تامین می گردد علاوه بر افزایش سطح رفاه عمومی جامعه ، طبیعت هم از آرامش نسبی برخوردار شده و دیگر روستانشینان برای گرم کردن منازل مسکونی خود درختان جنگل را قطع نمی کنند .

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در پایان با اشاره به این که انرژی با ثبات در روند رشد و توسعه نقش به سزایی دارند، یادآور شد: با ظرفیت های مناسب انرژی در استان مسیر سرمایه گذاری ، ساخت و افزایش واحدهای تولیدی باز بوده و دیگر سرمایه گذاران نباید برای مشارکت در طرح های عمرانی ، نگرانی داشته باشند چون که شرایط مساعد برایشان فراهم است .

در ادامه این جلسه نیز احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان  کردستان با اشاره به این که 32 شهر و 1480 روستای از نعمت گاز طبیعی بهره مند است ، گفت: این شرکت برای سال جاری 100 روستا را برای گازدار شدن در دست اجراء دارد که تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می شود.

وی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 98 درصد است که در مجموع 98 و 7 دهم درصد از جمعیت کل استان زیر چتر گاز طبیعی قرار دارد.

وی با تاکید بر این کە شبکه و تاسیسات شرکت گاز استان کردستان از به روزترین تجهیزات روز دنیا هستند بیان کرد: با حجم مناسب خطوط انتقال و تغذیه در سطح استان ، این شرکت قادر است تمامی صنایع انرژی بر مثل صنایع فلزی و پتروشیمی را تحت پوشش قرار دهد و برای تامین انرژی با مشکلی روبرو نگردد حتی اگر اقلیم کردستان عراق اعلام نیاز کند این امکانات وجود دارد که ارتباط و تبادل انرژی انجام پذیرد.

در پایان این جلسه یوسف حبیبی رئیس برنامه ریزی شرکت گاز استان کردستان ضمن ارائه گزارش از حوزه فعالیت های این واحد در رابطه با ارزیابی شاخص های اختصاصی و عمومی برش استانی توضیحاتی ارائه و درخواست رفع مشکلات و تناقض های موجود در عدم مصداق های این ارزیابی را داشتند که شرکت گاز استان کردستان بتواند ضمن شرکت در ارزیابی برش استانی ، ارزش ها و عملکرد خود را به نحوه مطلوب ارائه دهد.   

 
A+ A-