شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با مدیر کل جدید صداو سیمای مرکز کردستان
مهندس احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به همراه رئیس روابط عمومی با دکتر علی مرادی مدیرکل جدید صدا وسیمای مرکز کردستان در روز شنبه مورخ 1401/09/12 دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، در این دیدار مهندس احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ابتدا به تشریح عملکرد گاز استان پرداخت و گفت: 100درصد جمعیت شهری و 98 درصد از جمعیت روستایی این استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که در مجموع کل خانوارهای شهری و روستایی تحت پوشش گاز استان کردستان به 99 درصد افزایش یافته، و این شاخص ها با اتمام پروژه های در دست اجراء ارتقاء یافته و باعث افزایش برخورداری درصد بیشتری از خانوارهای کردستانی از نعمت گاز طبیعی خواهد شد  و این امر باعث افزایش سطح رفاه و آسایش مردم عزیز و شریف کردستان خواهد گردید.

فعله گری با بیان اینکه شرکت گاز استان کردستان از سال 1379 با (توجه به ) ایجاد شرکت‌های گاز استانی تشکیل و شروع بکار نموده است، گفت: در زمان استقرار شرکت صرفاً 5 شهر شامل شهرهای سنندج ، قروه ، دهگلان ، بیجار و سریش آباد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند بوده و هیچکدام از روستاهای استان تحت پوشش خدمات گازرسانی قرار نگرفته بودند که خوشبختانه هم اکنون 32 شهر و 1 هزار و 505 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره منداست و این نشان از توسعه زیر ساخت ها و افزایش میزان شبکه گذاری گازطبیعی در استان کردستان برای ارتقای خدمات به مردم شریف و نجیب این استان دارد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در ادامه دیدار به ظرفیت بسیاربالای صدا وسیما در انعکاس اخبارحوزه گاز اشاره کرده و گفت : در بخش گازرسانی با تلاش مدیران شرکت ملی گاز ایران و همراهی مدیران استان و زحمت کارکنان شرکت گاز استان کردستان در میانگین شاخص های درصد نفوذ در جمعیت شهری و روستایی از میانگین کشوری بالاترست .

فعله گری ادامه داد: با توجه به اینکه استان کردستان در منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده از مدیران محترم صدا وسیمای مرکز کردستان درخواست می نمایم که این شرکت را یاری داده و در راستای جهاد تبیین و انعکاس عملکرد نظام در بخش های مختلف خبری و تهیه گزارش ، بینندگان این شبکه مردمی را از وضعیت گازرسانی در استان آگاه کرده و در فصل سرما نیز مشترکین را به صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دعوت کرده تا هم به شرکت گاز در ارائه خدمات مستمر و مداوم کمک کرده و هم با کاهش مصرف گاز به اقتصاد خانواده خود در هنگام پرداخت قبوض گاز بهاء کمک نمایند.

وی افزود: در مصرف گاز طبیعی علاوه بر صرف جویی ، رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل و تجهیزات گازی نیز اهمیت داشته و بخصوص باز بودن مسیر دودکش از مهمترین نکات در استفاده از بخاری ، آبگرمکن و پکیچ است ، که می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای از حوادث جلوگیری نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان اظهاراتش از تعامل سازنده صدا وسیمای مرکز کردستان در زمینه انعکاس مطلوب خدمات گازرسانی تشکر و قدردانی و این ارتباط را زمینه ساز آگاهی بخشی مطلوب و فرهنگ سازی سازنده دانست و این تعامل دو سویه را دراطلاع رسانی به مردم شریف استان اثر بخش برشمرد.

در ادامه این جلسه دکترمرادی مدیر کل جدید صدا وسیمای مرکز کردستان ضمن خوش آمد به مدیرعامل و هیئت همراه شرکت گاز کردستان گفت : گاز طبیعی یک نعمت الهی است و گسترش شبکه های گازرسانی در یک منطقه نشان از توسعه و پیشرفت آن منطقه در شاخص های رفاه و آسایش مردم دارد.

وی  ادامه داد : وقتی گاز در بخش اقتصاد وارد می شود باعث می گردد ، هزینه سربار تولید کاهش یابد و این عامل کاهش قیمت تمام شده محصولات را بدنبال دارد و در بخش مسکونی نیز عامل رفاه و آسایش مردم است.

مرادی  یادآور گردید : شرکت گاز استان کردستان در راه توسعه و رشد اقتصادی نیز قدم های بسیار مثبتی برداشته است و در حال حاضر صنایع استان دغدغه ای برای تامین انرژی ندارند و تنها اقدام مثبت در فصل سرما صرفه جویی بخش مسکونی است که در تامین گاز طبیعی واحدهای صنعتی خللی وارد نشود .

مدیر کل صدا وسیمای مرکز کردستان در پایان اظهار داشت : شبکه کردستان حاضر است در قسمت تولید و ساخت برنامه های مشارکتی و هم چنین در بخش خبر با تحت پوشش قرار دادن اخبارحوزه گاز طیبعی در مورد گسترش شبکه های گازرسانی در سطح استان با شرکت گاز استان کردستان همکاری داشته باشد تا در راه تحقق فرمان مقام معظم (مدظله العالی) در زمینه جهاد تبیین گام های اساسی برداشته شود و این همکاری  شامل فرهنگ سازی مصرف بهینه و آموزش نحوه استفاده ایمن از گاز طبیعی نیز می شود.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری مابین صدا وسیمای مرکز کردستان و شرکت گاز استان به امضاء رسید و بین مدیران دو سازمان تبادل گردید.

 
A+ A-