شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دومین رویداد گاز و رسانه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد
اختتامیه دومین رویداد گاز و رسانه در استان کردستان در روز یکشنبه مورخ بیست و یکم اسفند ماه با حضور رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، عسکری فرماندار سنندج ، سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی استان و مدیران کل ادارات و روسای روابط عمومی سازمان ها و ارگان دولتی و حضور گسترده خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه در سالن آمفی تئاتر شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس فعله گری هدف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان را گسترش خدمات در تمام نقاط استان ذکر کرد و گفت : هر چند شرایط جغرافیایی و توپوگرافی کردستان ویژه و خاص است ولی با تمام این اوصاف تاکنون 33 شهر و یک هزار و 753 روستا در استان گازرسانی شده و برنامه ریزی گردیده تا پایان هفته دولت سال آینده جشن پایان گازرسانی در بخش شهری و روستایی برگزار گردد .

وی ضریب نفوذ گاز در استان کردستان را بیش از 99 درصد عنوان کرد و افزود: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 99 می باشد .

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از تلاش و مجاهدت خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی تشکر کرد و گفت : ضرورت برگزاری این رویداد آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف و استفاده سودمند از گاز طبیعی است که در تلاش هستیم با ایجاد تعامل و همکاری توسط قلم توانای خبرنگاران این رسالت آموزشی در جامعه نهادینه شود.

فعله گری عنوان کرد: قشر زحمت کش خبرنگاران ، عکاسان و فعالان عرصه اطلاع رسانی در گرما و سرما و با گذر از مسیرهای پر پیچ و خم و صعب العبور برای انعکاس فعالیت های شرکت گاز در جای جای این استان با تلاش و مجاهدت فعالیت دارند و این از خودگذشتگی دست مریزاد دارد و جای تحسین .

مدیرعامل شرکت گاز کردستان همکاری و همراهی رسانه ها را برای فرهنگ سازی در مصرف ایمن و صرفه جویی در مصرف  گاز را مهم و ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت : ماموریت و رسالت اصلی شرکت گاز استان کردستان گسترش شبکه های گازرسانی است و امروز گاز طبیعی موتور محرکه صنایع است و این شرکت در سال جاری 200 واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نموده و تاکنون در مجموع 1200 واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را که در سال 50 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کردند به طرف مصرف گاز طبیعی هدایت نموده است .

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشارە به گازرسانی به همه مناطق دور افتادە و صعب العبور استان کردستان، ادامه داد: یکی از چالش های موجود در کشور تامین انرژی گاز است و گاز یکی از محرکه های اقتصادی و توسعه کشور است و هرگونه مصرف بی رویه در مصرف انرژی به هیچ وجه جایز نیست.

وی مصرف بهینه گاز را یکی از موضوع‌های بسیار مهم در کشور عنوان کرد و گفت: در سال جاری 15 هزار و 700 مورد طرح پایش مصرف انرژی ادارات دولتی صورت گرفت که در مجموع باعث گردید با طرح اصلاح موتورخانه ها صرفه جویی قابل ملاحظه ای انجام گیرد .

مدیرعامل شرکت گاز کردستان، ادامه داد: با توجه به اقبال گسترده خبرنگاران  در دومین جشنواره گاز و رسانه این شرکت در نظر دارد در سومین جشنواره آن را بصورت منطقه ای برگزار نماید و با بهره گیری از پتانسیل های خوب استان در سال های نه چندان دور به صورت کشوری این جشنوارە برگزار شود.

وی با بیان اینکه این جشنوارە در شش بخش و پنج محور ارائه شدە است، افزود: مأموریت ما گازرسانی مستمر و ایمن است و از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در بحث گازرسانی هیچ نقطه ای از کشور را با دیگری متمایز نمی داند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز در این مراسم گفت: 386 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره گاز و رسانه ارسال شد که193 اثر آن برای داوری در 6 بخش و پنج محور انتخاب شد.

احمد فعله‌گری برگزاری این جشنواره را گامی در جهت تبیین انعکاس خدمات نظام در بحث گازرسانی دانست و از رسانه‌ها خواست در راستای فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از گاز طبیعی در جامعه قدم بردارند.

فعله گری، موضوع‌ این رویداد را شامل صنعت گاز، انرژی پاک و در دسترس، گازرسانی به مناطق روستایی و صعب العبور و توسعه عدالت اجتماعی، مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت در روستاها، ایجاد اشتغال و رعایت ایمنی در مصرف گاز عنوان کرد و گفت: بیشترین آثار در این حوزه ها به رویداد گاز و رسانه ارسال ‌شده بود.

در ادامه این رویداد رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان  نیز تحقیق و پژوهش در تهیه خبرها و گزارش های خبری را مهم دانست و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند روحیه همکاری و همدلی میان خبرنگاران و اصحاب رسانه با خدمتگزاران واقعی جامعه را افزایش دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان رسالت رسانه‌ها را در شفافیت‌سازی عملکرد دستگاه‌ها بسیار مهم دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها وظیفه دارند در بحث استفاده درست از انرژی از جمله گاز طبیعی، نقش مهمی داشته باشند.

وی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح را وظیفه هر رسانه‌ای برشمرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند راه و روش درست استفاده از انرژی را به جامعه بیان کنند، مقوله‌ای که شاید مسئولان از عهده آن برنیایند.

رشیدی پور بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده درست از گاز در مدرسه و از سنین کودکی تاکید کرد و گفت: گاهی اوقات، اتفاقاتی می‌افتد که در صورت انعکاس، ضرر آن برای جامعه بیشتر است که رسانه‌ها در این رابطه باید هوشیارانه عمل کنند.

وی حرفه خبرنگاری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و خبرنگاران انسان‌های فرهیخته ای هستند که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه نقش اساسی دارند و خبرنگاران را به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در ادامه بر نقش اساسی این جشنواره ها در فرهنگ سازی و مدیریت انرژی گاز تاکید کرد و اظهار کرد: یکی از وظایف مسئولین ارتباط مستمر و مداوم آن ها با خبرنگاران و شفاف سازی است.

عبدالله رشیدپور ادامه داد: رسانه ها نه تنها در بحث گازرسانی و آب رسانی بلکه در بحث فرهنگ سازی و ارائه راهکار درست زندگی کردن به جامعه هم مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه امروزە استان کردستان جزو استان هایی در کشور است که پایان گازرسانی به شهرها و روستاها را جشن می گیرد، یادآور شد: رسانه ها در بحث گازرسانی و فرهنگ سازی مصرف بهینه بسیار اثرگذار هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان بیان کرد: ما باید از این نعمت خدادادی برای آیندگان حفاظت کنیم و این حفاظت در گرو فرهنگ سازی و مصرف بهینه است.

براساس آرای هیات داوران، شیرین مرادی از خبرگزاری فارس و کلثوم مومنی از ایرنا بطور مشترک مقام اول بخش گزارش را به خود اختصاص دادند، فاطمه ملایی از هفته‌نامه سیروان و سروش حبیبی از خبرگزاری کردپرس بطور مشترک دوم شدند و جایزه مقام سوم نیز به یحیی صمدی از هفته‌نامه آوات اهدا شد.

 

میترا محمدی و شاهین فرهاد از واحد خبر صداوسیما به ترتیب رتبه‌های اول و دوم بخش فیلم را کسب کردند و صبا سیجانی از شبکه سحر کردی نیز به مقام سوم این بخش دست یافت.

  در بخش عکس نیز، بختیار صمدی از خبرگزاری فارس رتبه اول را کسب کرد، سیدمصلح پیرخضرانیان از ایرنا صاحب رتبه دوم شد، کیوان فیروزه‌ئی از تسنیم و هژیر الله‌مرادی از کردپرس نیز به مقام سوم رسیدند ضمن اینکه اثر جلال داسار از خبرگزاری مهر نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش ویژه فیلم نیز به ترتیب بهنام امیری، دلنیا محمدی و مرتضی یوسفی از معاونت خبر صداوسیمای کردستان حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش ویژه مکتوب نیز عدالت ناصری از شبستان جایزه رتبه اول را دریافت کرد، عادل خلیلیان از نشریه کردستان ورزشی دوم شد و جایزه سوم به سارا فیضی از روزنامه عصر رسانه اهدا شد.

نشمین نوشادی از نشریه گوران حائز رتبه اول بخش مصاحبه شد، هیوا محمدپور از سایت بارانی‌نیوز به رتبه دوم دست یافت و فرانک کیانپور از ایسنا و وریا کرمی از ایرنا بصورت مشترک جایزه رتبه سوم این بخش را دریافت کردند.

در بخش خبر نیز، هژیر الله‌مرادی از روزنامه روژان حائز رتبه اول شد، عدالت ناصری از شبستان دوم و زهره نادری‌مقدم از نشریه خبر کردستان سوم شد.

 
A+ A-