شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛در سال گذشته 189 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است
احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان و هم زمانی بهار طبیعت با بهار دل ها اظهار داشت : مصوبه شورای اقتصاد تاثیرگذاری مثبتی بر روند گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی ایفا نموده است و این مصوبه سبب تسریع در روند گازرسانی به صنایع شد و با تکیه بر این مصوبه، اقدام‌های بسیار خوبی در شرکت‌های گاز استانی برای گازرسانی به صنایع در سراسر کشور انجام شده است.

احمد فعله گری گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان کردستان را نشانه توسعه و رونق اقتصاد ذکر کرد و گفت: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های انجام شده به 2 هزار و 444 واحد صنعتی جز و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج، نیروگاه تولید    برق سی اچ پی مریوان و 54 جایگاه CNG  و 19 شهرک صنعتی گازرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 1 هزار و 826 واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده 50 میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با برنامه ریزی مدون، تمام صنایع پر مصرف تا پایان سال 1401 به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اسفند ماه اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 1 هزار و 169 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع سالانه در مصرف 48 میلیون و 550 هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با گازرسانی به 1169 واحد تولیدی و صنعتی 92 درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع انجام گرفته که در سال 1402 با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به 95 درصد افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد : قبل از سال 1401 تعداد کل صنایع مصوبه شورای اقتصاد که به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده بود 980 مورد بود که سالانه 44 میلیون و 400 هزار لیتر سوخت مایع مصرف می کردند و برای گاز رسانی به این تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی 530 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته بود.

فعله گری بهره مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم عنوان کرد و اظهار کرد: با پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحدهای صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیونند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش صنایع این گونه تشریح کرد: کل صنایع شناسایی شده در مجموع 50 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کنند که با تحت پوشش قرارگرفتن صنایع مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اسفند ماه سال 1401 حدود 48 میلیون و 550 هزار لیتر حجم جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته است که در مجموع از لحاظ تعداد 68 درصد از صنایع را شامل می گردد ولی از لحاظ مصرف 92 درصد از حجم جایگزینی را در برمی گیرد که این امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان کردستان است.

این مقام مسئول در ادامه به گازرسانی به 189 واحد صنعتی در سال 1401 اشاره کرد و گفت : این تعداد واحد صنعتی در کل سالانه 3 میلیون و 228 هزار لیتر سوخت مایع مصرف می کردند که با گازرسانی انجام گرفته این میزان سوخت مایع از گردونه مصرف خارج شده است و برای اتمام این طرح ها در کل 122 کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود در مورد 189 واحد صنعتی تازه گازدار شده گفت : این تعداد واحد 124 مورد مصوبه شورای اقتصاد و 65 مورد جدیدالاحداث بودند و در مجموع برای کل صنایع گازدار شده 652 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است.

 
A+ A-