شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛در سال گذشته بیش از 9200 علمک در سطح استان کردستان نصب شده است
مدیر عامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در راستای پیشبرد اهداف دولت در گازرسانی به مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی و رفع محرومیت از این مناطق، پروژه های گازرسانی با جدیت در حال اجراست، افزود: طی 12 ماهه سال 1401 حدود 700 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در این استان اجرا شده و تعداد 9278 مورد علمک نیز نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری وضعیت اجرای پروژه‌های گازرسانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: هم اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجراست و نزدیک به 72 روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند و تاکنون 1576 روستا نیز تحت پوشش گازطبیعی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: رساندن سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی به روستاهایی که سرمای سخت و استخوان سوزی دارند، با کاستن از هزینه‌های تامین انرژی این خانوارها، نقش موثری در محرومیت زدایی و ایجاد رضایت‌مندی و افزایش امید به زندگی دارد.

فعله گری کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و گفت: علاوه بر این که گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های زیبای استان ایفا می‌کند و در ضمن موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می گردد.

وی یادآور گردید : درسال گذشته از 9278 مورد علمک نصب شده در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان ، تعداد 2931 مورد در شهرها و 6206  مورد در سطح روستاها و 141 مورد نصب علمک در مناطق صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال مهار تورم و رشد تولید تصریح کرد: بر همین اساس سیاست گذاری این شرکت در زمینه توسعه گاز رسانی، افزایش سهم گازطبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حامل های انرژی است تا با تقویت بخش صنعت که افزایش سطح تولید را به همراه دارد، زمینه های رشد اشتغال نیز فراهم شود.

 
A+ A-