شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
امسال 9 واحد صنعتی با 11 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مرزی مریوان گازرسانی می شوند
احمد فعله گری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارعمومی شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: امسال گازرسانی به 9 واحد صنعتی شهرستان مرزی مریوان برنامه ریزی شده ، ضمن اینکه تاکنون به 191 واحد صنعتی جز و عمده این شهرستان گازرسانی شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای گازرسانی به 8 روستای شهرستان مریوان در سال جاری، افزود: از مجموع 139 روستای دارای قابلیت گازرسانی ، تاکنون 131 روستای مریوان از گاز طبیعی بهره مند شده است و عملیات گازرسانی در 8 روستای دیگر نیز ادامه دارد که با گاز دار شدن این تعداد روستا ضریب گاز طبیعی در جمعیت روستایی هم به 100 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: تا هفته دولت سال جاری تمام روستاهای دارای سکنه در سراسر استان کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل می‌شود.

فعله گری اضافه کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری شهرستان مریوان 100 درصد و بخش روستایی 99 درصد است که تا پایان امسال به 100 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد گازدار شدن 9 واحد صنعتی در شهرستان مرزی مریوان توضیحاتی تکمیلی ارائه داد و اظهار داشت : با گازدار شدن این تعداد واحد صنعتی در 230 هزار لیتر فرآورده های نفتی صرفه جویی و حجم جایگزینی گاز طبیعی به 2100 متر مکعب در ساعت می رسد و پیش بینی می گردد 11 میلیارد ریال برای اتمام این پروژه ها هزینه گردد. 

وی ادامه داد: با وجود سختی کار و سخت گذر بودن مریوان، اغلب روستاهای مرزی این شهرستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

لازم به ذکر است شهرستان مریوان دارای 67 هزار و 244 مشترک که تعداد 55 هزار و 109 مشترک شهری و 12 هزار و 135 مشترک روستایی است .

 
A+ A-