شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛اقدامات شورای فرهنگی شرکت گاز استان کردستان در زمینه فرهنگ‌سازی بی‌نظیر بوده است
مهندس احمد فعله‌گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار داشت : با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه غرب کشور از منظر آسیب‌پذیری فرهنگی و اجتماعی و این مورد که استان کردستان توسط مقام عظمی ولایت(مدظله العالی )به عنوان استان فرهنگی معرفی گردیده و وجود توانمندی‌های غنی فرهنگی و ضرورت هم‌راستایی و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و امکانات شرکت‌های موجود در منطقه وظیفه شورای فرهنگی را بسیار حساس می‌نماید.

فعله‌گری عنوان کرد: گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی کشور با آغاز به کار دولت سیزدهم با شتاب و اولویت بیشتری از سوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران پیگیری شد و اکنون شاهد روشن شدن مشعل‌های آبی گاز در تمام روستاهای مرزی استان و افزایش سطح رفاه عمومی مردم عزیز و شریف استان کردستان هستیم.

وی افزود: کردستان به عنوان یکی از مناطق هم‌مرز با کشور عراق دارای ارتفاعات، دامنه‌ها و رشته‌کوه‌های متعدد و زمستان‌های سرد و طولانی دارد، از این رو تامین سوخت مناطق روستایی این استان به دلیل سردسیر بودن و بارش شدید برف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فعله‌گری بیان داشت: تاکنون 33 شهر استان کردستان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند و از مجموع یک هزار و 646 روستای بالای 20 خانوار نیز، گاز به 1 هزار و 579 روستا رسیده است و روستاهای باقیمانده نیز تا پایان هفته دولت سال جاری از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

 وی تصریح کرد: سنگی و کوهستانی بودن مسیرهای گازرسانی در این استان، شرایط را برای گازرسانی با چالش روبه‌رو کرده، با این حال تاکنون 99 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شده است و برنامه‌ریزی برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

 فعله‌گری توجه به روستاهای مرزی را یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان بیان کرد و گفت: در مسیر افزایش زیرساخت‌های رفاه، گازرسانی به روستاهای مرزی به عنوان یکی از برنامه‌های دولت با هدف محرومیت‌زدایی، تامین پایدار انرژی، اشتغال و برقراری عدالت اجتماعی به‌ طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در زمینه اجرای پروژه‌های گازرسانی روستایی، افزود: استان کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه گازرسانی به روستاها است که باتوجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن روستاهای استان کردستان این عملکرد بسیار مطلوب می‌باشد.

وی شرکت گاز استان را یکی از دستگاه‌های موفق در زمینه خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: این شرکت در زمینه توسعه گازرسانی روستایی جز شرکت‌های برتر کشور است که جای بسی افتخار دارد.

وی از مجموعه مدیران و پرسنل شرکت گاز کردستان قدردانی کرد و افزود: اجرای این همه پروژه در استانی که از لحاظ توپوگرافی و جفرافیایی دارای شرایط ویژه‌ای است و با سایر استان‌های دیگر تفاوت اساسی دارد، بدون تلاش شبانه‌روزی پرسنل امکان‌پذیر نبوده است .

   به گفته فعله گری استان کردستان از نظر برنامه‌ریزی گازرسانی به روستاها جلوتر از برنامه‌های مصوب است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود به اقدامات فرهنگی در سطح شرکت گاز استان کردستان اشاره کرد و افزود : در بخش اقدامات فرهنگی و دینی توجه به ترویج و توسعه اقامه نماز و همچنین کلاس‌های قرآن برای همه‌ی رده‌های سنی، برگزاری اردوی فرهنگی برای فرزندان کارکنان، برگزاری مراسم اهدای جوایز مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی در ماه‌های مبارک رمضان و محرم، برگزاری کلاس‌های تابستانی برای فرزندان همکاران، برگزاری مراسم دیدار عمومی مدیرعامل با کارکنان و پیمانکاران، برگزاری جشن انقلاب برای کلیه کارکنان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری سمینارهای متعدد برای همکاران از جمله سمینار ارتقاء سلامت زنان و روانشناسی خانواده و برگزاری همایش سلامت خانواده و جوانی جمعیت کارکنان ، برنامه‌های فضاسازی در جهت امور فرهنگی، برنامه دیدار با خانواده شهداء، جانبازان و آزادگان، حضور پررنگ در برنامه‌های فرهنگ‌سازی صداوسیمای مرکز کردستان و شبکه‌های سراسری را نام برد.

ایشان در ادامه بیان داشت :  در راستای اجرای برنامه های استراتژیک فرهنگی می توان به کاشت نهال، کمک به تجهیز مدارس، آموزش و ترویج نکات ایمنی در مدارس، برگزاری بازی‌های محلی در روستاهای گازدار شده و اهدای جوایز، پخش فیلم با کمک مؤسسه روژیار برای کودکان بی‌سرپرست، شرکت کارکنان شرکت گاز استان کردستان در پاکسازی حاشیه سد وحدت سنندج و کوه آبیدر اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان دیگر اقدامات مهم و برجسته شورای فرهنگی را این گونه بر شمرد: جمع آوری کمک های مومنانه در اسفند ماه به مناسبت سال نو شمسی ، جمع آوری کمک های مومنانه و توزیع آن در ماه مبارک رمضان بین مستمندان، اعزام تیم کوهنوردی به ارتفاعات (مانشت) استان ایلام ، برگزاری مسابقات فوتسال بین واحدهای ستادی و نواحی به مناسبت بهینه سازی مصرف انرژی ، دوچرخه سورای به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری ، برگزاری مسابقات ورزشی شامل فوتبال دستی ، دارت ، بدمینتون و تنیس روی میز .

رئیس شورای فرهنگی شرکت گاز استان کردستان از دیگر برنامه ریزی های استراتژیک سال جاری را مکاتبات با دبیر شورای فرهنگی شرکت ملی گاز برای صدور مجوز برپائی موکب در شهرستان مریوان برای پذیرایی از زائرین عزیز اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) ذکر کرد.

وی افزود : در سال های گذشته این شرکت وظیفه تامین سوخت موکب های دایر شده در استان کردستان را به عهده داشته که برای تمامی این موکب ها ، علمک نصب کرده یا اگر امکان نصب انشعاب میسر نبوده از طریق تامین کپسول های گاز مایع سوخت آن ها را تامین کرده است .  

فعله گری هدف از تعیین شورای فرهنگی و برگزاری این جلسات را جایگاه سیاست گذاری و بنیان گذاری مسائلی دانست که بتواند دربلند مدت و به صورت پیوسته برای کارکنان و خانواده های آنان ضمن تبیین الگو و فرهنگ مناسب، به نهادینه سازی آنها بپردازد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به احساسات و عواطف مخاطب و مانوس بودن با آن ها ادامه داد: مخاطب ما در صنعت گاز کارکنان ، خانواده آنان و مشترکین هستند لذا باید به احساسات و عواطف آن ها توجه ویژه داشته باشیم و کار فنی و فرهنگی مکمل یکدیگرند و اگر در انجام کارهای فنی به بُعد فرهنگی توجه نشود درجه موفقیت این اقدام بسیار پایین خواهد بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: در برنامه ریزی فرهنگی بایستی به ایده های جدید توجه کرد و اگر میدان مناسبی برای ارائه ایده ها وجود نداشته باشد فرصتی برای ظهور و بروز آن ها پیدا نخواهد شد و لذا ضروری است که فضایی برای طرح ایده ها و تفکرات جدید فراهم شود.

رئیس شورای فرهنگی شرکت گاز استان کردستان  در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه صنعت و فرهنگ مکمل یکدیگرند، اظهار داشت: وظیفه امروز ما انعکاس اقدامات ارزنده صنعت نفت و گاز در خدمت رسانی صادقانه به مردم و ارتقای رفاه و آسایش همگانی از طریق توجه ویژه به جهاد تبیین در گام دوم انقلاب اسلامی می باشد که با این اقدام و اقناع افکار عمومی سطح رفاه ، امید به زندگی و رضایت مندی با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو خواهد شد. 

 
A+ A-