شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در آخرین روز از گرامیداشت هفته دولت؛ 4روستا و 2واحد صنعتی و 1 شهرک مسکونی در شهرستان بیجاربه شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت مراسم افتتاحیه 8 پروژه گازرسانی در شهرستان بیجار با حضور مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ، محمد حسین محبیان فرماندار و کاظمی معاون فرماندار شهرستان بیجار ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان ، فتوحی رئیس گازرسانی ناحیه و مسئولان ادارات این شهرستان و اهالی محلی در محل ساختمان پست امداد تاره احداث شده شهر بابارشانی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری مدیر عامل  در آئین افتتاحیه این پروژه ها ضمن تبریک هفته دولت بر تلاش گران و زحمت کشان عرصه ارائه خدمات ، اظهار داشت : مجموعه شرکت گاز استان کردستان تمام سعی و تلاش خود را به این موضوع معطوف داشته تا هر چه زودتر تمامی روستاهای دارای سکنه را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نموده تا روستائیان دغدغه ای برای تامین گرمای منازل خود نداشته باشند و همچنین راه توسعه مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک هم که نیاز به تامین سوخت مطمئن دارد نیز هموار گردد.

 وی افزود : از تعداد 234 روستای شهرستان بیجار که قابلیت گازرسانی دارند تا فبل از هفته دولت 222 روستا جزء مصرف کنندگان گاز طبیعی بودند که با 4 روستای افتتاح شده تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به 226مورد افزایش می یابد .

در ادامه فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری بیجار 100 درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی این شهرستان با احتساب 4 روستای گازدار شده به بیش از 99 درصد رسید .

 این مقام مسئول در مورد طرح های افتتاح شده چنین توضیح داد : برای گازرسانی به 4 روستای آقا مراد ، چالی بلاغ ، سلامت آباد ، ویسمرید ، 2 واحد صنعتی و یک شهرک مسکونی جمعا 15 هزار متر لوله گذاری صورت گرفته است و تعداد 68 علمک نیز نصب و تعداد 147 خانوار را تحت پوشش گاز طبیعی قرار داده است .

 فعله گری در ادامه افزود  : برای اتمام این پروژه ها فقط در بخش تامین کالا و اجراء 92 میلیارد ریال هرینه شده که با احتساب سایر هزینه ها ازجمله هزینه تحصیل اراضی و رضایت معارضین این رقم به بیش از 110 میلیارد ریال افزایش می یابد.

 وی افزود : ساختمان اداری و پست امداد شهر بابارشانی برای رسیدگی به درخواست های مشترکین احداث گردیده که برای خرید زمین و انجام کارهای ساختمانی بیش از 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود به کلنگ زنی 10 پروژه روستای اشاره کرد و گفت : با گسترش خدمات رفاهی در روستاها و تامین انرژی پایدار تعدادی از روستاها که خالی از سکنه بود مهاجرت معکوس صورت گرفته و در حال حاضر دارای جمعیتی بالاتر از 10 خانوار می باشند که با یاری خداوند و به مناسبت گرامیداشت هفته دولت عملیات اجرای پروژه های گازرسانی آغاز می گردد و در مجموع 350 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده یا هزینه خواهد شد.

 در ادامه مراسم مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه رفع مشکلات روستائیان جزو برنامه‌های اولویت‌دار است، اظهار کرد: امیدواریم اجرای این پروژه‌ها در تقویت زیرساخت‌های عمرانی، زمینه ساز افزایش رضایت‌مندی مردم باشد.

 وی افزود : وظیفه خدمت گذاری توفیق بزرگی است که نصیب مسئولان گردیده و بایستی از موقعیت بدست آمده حداکثر تلاش را به خرج داد تا رضایت مردم حاصل گردد و تحقق این امر باعث می گردد سطح رفاه عمومی و امید به زندگی افزایش یابد .

   معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خدمات شرکت گاز استان کردستان را ممتاز و ویژه ذکر کرد و اظهار داشت : مجموعه مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کردستان دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاص هستند و هر پروژه گازرسانی که در سال آغاز می گردد در همان سال و در کوتاه ترین فاصله زمانی به اتمام می رسد و این شاخص در کمتر دستگاه اجرایی به چشم می خورد.

 رمضانی بهره مندی حدود 100 درصدی ضریب نفوذ گاز طبیعی در کل جمعیت استان را موفقیت عظیمی دانست و یادآور شد : انجام پروژه های گازرسانی با استاندارد های ویژه ای که دارد بسیار سخت و طاقت فرساست اما شرکت گاز استان کردستان با گازدار کردن تمام شهرها و روستاهای استان فعل شدن را با سختی و تلاش وصف ناشدنی معنی کرده است و امروز سر تیتر تمام اخبار استان فقط و فقط خدمات گازرسانی است.

  معاون استاندار کردستان در پایان سخنان خود دهه های آتی را مختص پیشرفت و آبادانی ذکر کرد و افزود : امروز به برکت خون شهداء  ، انقلاب اسلامی به ثبات رسیده است و در دنیا بعنوان قدرت مطلق در زمینه نظامی ، علمی و تکنولوژی شناخته شده و بایستی تمام هم و غم مسئولان گسترش خدمات رفاهی  و رضایت مندی مردم باشد.  

 در این مراسم محبیان فرماندار بیجار ضمن تبریک گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه شهرستان بیجار دارای جغرافیا و آب و هوای ویژه ای است گفت : براستی که گازرسانی به روستاها و شهرهای تابعه این شهرستان ، کاری دشوار و پر مشقت بوده و شرکت گاز استان کردستان روستاهایی را گازدار نموده است که دارای جمعیت بسیار اندکی بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده ولی برای گسترش رفاه عمومی و عدالت اجتماعی افدام به گازرسانی کرده است و اینجانب از زحمات تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر می کنم .

 

فرماندار شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود شرکت گاز استان کردستان را یکی از موفق ترین و پیشرو در ارائه خدمات ذکر کرد و گفت : گازرسانی به روستاهای این شهرستان و افزایش رفاه و تامین انرژی دائمی مشوق بسیار خوبی برای مهاجرت معکوس بوده و من به نوبه خود قدر این زحمات ارزشمند را می دانم و از مدیریت و کارکنان زحمت کش و عوامل اجرایی شرکت استان کردستان تشکر و قدردانی می نمایم.

 
A+ A-