شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ؛ 15 پروژه گازرسانی با 570میلیارد ریال در شهرستان مرزی بانه افتتاح و کلنگ زنی شد
همزمان با هفته گرامیداشت دولت و با حضور دکتر رمضانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، بهزاد رحیمی نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان بانه ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، ماموستاها ، معتمدین و رهبران دینی و اهالی محل، گازرسانی به مجتمع روستای «گویل» بخش آرمرده شامل 5 روستا، 28 کوخ، 3 واحد صنعتی و یک باب ساختمان اداری با اعتبار 152 میلیارد ریال در بانه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله‌گری مدیرعامل در آیین افتتاحیه‌ این پروژه ها که بطور همزمان در مسجد روستای مرزی گویل برگزار شد ، اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت ( شهیدان گرانقدر رجائی و باهنر )در استان کردستان 100 پروژه گازرسانی با اعتبار 1645 میلیارد ریال به بهره.برداری می‌رسد.

وی بااشاره به اینکه با افتتاح پروژه های گازرسانی در بانه که231 خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، اضافه کرد: در شهرستان بانه 10 طرح گازرسانی همزمان با هفته دولت افتتاح می گردند که برای گازدار شدن این روستاها و کوخ ها و واحدهای صنعتی  40 هزار متر شبکه گذاری انجام گرفته است و یک ساختمان پست امداد هم در شهر کانی سور هم به بهره برداری می‌رسد.

وی یاد آور شد: اعتبارات پیش بینی شده برای پروژه های کلنگ زنی 420 میلیارد ریال است که در مجموع برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های گرامیداشت هفته دولت سال جاری در شهرستان بانه  مبلغ  570 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گازرسانی کردستان با بیان اینکه گازرسانی در نقاط مرزی شهرستان بانه در حال اتمام است گفت: در حال حاضر 173 روستای شهرستان مرزی بانه تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد و عملیات اجرایی گازرسانی به 12 روستاهای باقی مانده  در حال اجراست و تعداد 3 روستا هم در مرحله مناقصه گذاری و عملیات گاز رسانی به 50 کوخ نیز آغاز شده و تمام روستاهای شهرستان بانه تا پایان سال 1402 از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه این مراسم به آغاز عملیات گازرسانی به 51 پاسگاه مرزی بانه اشاره کرد و گفت : برای نیروهای نظامی و انتظامی که وظیفه پاسداری از مرزها را به عهده دارند و شبانه و روز با جانفشانی امنیت ما را تامین می کنند کمترین خدمتی که از عهده شرکت گاز استان کردستان بر می آید تامین انرژی پایدار برای آنان می باشد.

فعله‌گری ادامه‌داد: تا دهه فجر سال جاری تمام روستاها و کوخ های کردستان از نعمت گاز برخوردار می شوند و گام دوم اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان آغاز می گردد که کیفی سازی خدمات است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش از تمام مسئولین و مدیران ادارات و ارگان های دولتی استان ، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان که با خلوص نیت در پیشرفت و اتمام پروژه ها همکاری داشتند تشکر و قدردانی نمودند.

در ادامه مراسم بهره برداری از پروژه های گازرسانی مهدی رمضانی معاون امنیتی و انتظامی استانداری کردستان ضمن گرامیداشت هفته دولت ، اظهار کرد: مرزداران غیور سپرهای محکم نظام در مناطق مرزی هستند و هر خدمتی که به مرزنشینان ارائه شود، حق آنهاست و باید از زیرساخت‌های رفاهی و معیشتی کاملی برخوردار شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری افزود: انقلاب ما ثمره خون هزاران شهید است که با تقدیم جان خویش از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع و حتی یک وجب از خاک خود را به دشمنان ندادند و بایستی مدیران ما در این برهه زمانی ویژه برای گسترش خدمات رفاهی بخصوص برای مرزداران عزیز و مدافعان همیشگی انقلاب حداکثر تلاش و کوشش را به خرج دهند.

معاون استاندار کردستان اعلام کرد: در حال حاضر شرکت گاز استان کردستان با عملکرد خاص و ویژه ای که از خود نمایش گذاشته است نقطه عطف و قله خدمت رسانی را فتح کرده است و در هر مراسم و جلسه ای که تشکیل می گردد از خدمات شاخص این شرکت تمجید و تعریف می گردد .

وی افزود: وقتی که برای گازرسانی به 5 روستا بیش از 40 هزار متر شبکه گذاری انجام می گیرد در حالیکه مسیر اجرای پروژه ها در کوهستان های سخت و صعب العبور و جغرافیای خشن و غیر قابل تردد اجراء می گردد و تمامی استاندارهای گازرسانی هم مو به مو رعایت می گردد تنها می توان زبان به تحسین گشود و قدردان این همه زحمات بود.

رمضانی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به ضریب گاز طبیعی در جمعیت شهری و روستایی استان که نزدیک100 درصد می باشد از زحمات مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان که شبکه های گازرسانی را به دورترین نقاط مرزی و کوهستانی رسانده و مردم غیور و مرزدار را از نعمت گاز طبیعی برخوردار کرده اند تقدیر و تشکر نمود.

بهزاد رحیمی نماینده مردم شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار داشت : در هفته دولت از دستآوردهای دولت مردان و زحمات این عزیزان رونمایی می شود و به هر نقطه از استان کردستان قدم می گذاریم،  پروژه ها و طرح های عمرانی به بهره برداری می رسد که شاخص ترین آن ها در بخش گازرسانی است .

وی یادآور شد : حدود 2 سال قبل مردم این منطقه درخواست گازرسانی داشتند و معتمدین و اهالی پیگیر گازرسانی به منطقه دور دست و سخت گذر بودند درآن برهه زمانی من به نوبه خود باور نمی کردم امکانات گازرسانی فراهم گردد ولی امروز و در گرامیداشت هفته دولت سال 1402 شاهد افتتاح این پروژه گازرسانی سخت و طاقت فرسا هستیم و فقط می توان زبان به تحسین گشود و این عملکرد بسیار مطلوب مثل ستاره در آسمان خدمات می درخشد.  

خدری فرماندار شهرستان مرزی بانه در ادامه مراسم خدمات درخشنده شرکت گاز استان کردستان را این گونه ستود : منطقه مرزی بانه ار بسیار از امکانات محروم است و برای رفع محرومیت و عدالت اجتماعی اولین قدم را شرکت گاز استان کردستان بسیار محکم و ارزنده برداشته است و گاز را که از هزاران کیلومتر دور تر به استان کردستان رسیده به دورترین نقاط مرزی در شهرستان بانه منتقل کرده است.

وی افزود : در حالیکه تعهدات شرکت گاز استان کردستان روستاهای بالای 20 خانوار است ولی این شرکت فراتر از وظایف عمل کرده و حتی کوخ های را گازدار کرده است که کمتر از 10 خانوار جمعیت دارند و جزء تقسیمات کشوری هم نیستند و با مشاهده این همه حجم خدمات و عملکرد عالی فقط با زبان قاصر می توان تشکر کرد.

در ادامه این مراسم ماموستا صابر معروفی امام جمعه روستای گویل ، ماموستا اسماعیل سالوک امام جماعت روستای سالوک و امید عباسی بخشدار بخش آرمرده گازرسانی به نقطه صفر مرزی شهرستان بانه را مایه دلگرمی و شادی مردم ذکر کردند و از خدمات ارزنده شرکت گار استان تقدیر و تشکر کردند.

در پایان مراسم مشعل گاز در جلوی درب ورودی مسجد روستای گویل روشن و مردم مراسم شکرگذاری را به جا آوردند.

لازم به ذکر است 5 روستای برده رشه ، تاژبان ، سالوک سفلی ، گویل و سپیداره به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند.

 
A+ A-