شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر شرکت گاز استان کردستان ؛ در دو هفته اول برپایی موکب پیامبر اعظم (ص) در شهرستان مریوان بیش از 1300 نفر از زوار پذیرایی و اسکان انجام گرفته است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد اهمیت برپایی موکب اربعین حسینی گفت : هر ساله هم زمان با بیستم ماه صفر، در اربعین سید و سالار شهیدان خیل عاشقان حسینی خود را از هر سو به سمت دیار عاشقان، کربلای معلی کشانده و با امام خویش تجدید بیعت می‌ کنند و آمادگی خویش را برای اعتلای دین رسول خدا (ص) و امامان معصوم اعلام می دارند و حضور این جمعیت عظیم از نقاط مختلف دنیا ، پدیده ‌ای عظیم و نشان‌ دهنده‌ ی اوج گرفتن تفکر قدم گذاشتن در وادی ایمان و اخلاص است .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری در مورد فضلیت زیارت کربلای معلی اظهار داشت : زیارت قبر مطهر امام حسین(ع) فضیلت بسیار زیادی دارد، اما دایره این فضیلت و مرحمت‌ الهی تنها شامل زائران کربلا نمی‌شود وکسانی که به هر شکل و با هر توانی، برای خدمت به ارادتمندان آن حضرت کمر همت بسته‌اند، نیز در فضیلت زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) شریک هستند.

فعله گری یادآور شد : خادمان حرم مطهر امام حسین(ع) از گروه کسانی هستند که به یقین در فضیلت و ثواب زیارت شریک هستند، چراکه در راه خدمت رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) به طور شبانه روز تلاش        می کنند و در این مسیر خستگی نمی شناسند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خدمت به زائرین امام حسین (ع) را عبادت دانست و ادامه داد : مرزباشماق مریوان برای خروج، تردد و بازگشت زائران اربعین انتخاب شد که زوار گرامی جدای از سفری آسان به کربلا از مرز باشماق، از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری، زیبایی‌های چشم‌نواز دریاچه زیبای زریبار و میزبانی، خونگرمی و مهمان‌نوازی مردمان کُرد که شهره خاص و عام است را نیز حس کنند.

فعله گری بابیان اینکه قصد ما از برپایی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین، موکب داری نبود تأکید کرد: نباید هدف از برپایی موکب به موکب داری تنزل پیدا کند؛ بلکه باید هدف از برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین، ضمن ارائه خدمت به زائران، ترویج فرهنگ اسلامی و اشاعه آرمان‌های بلند امام حسین (ع) باشد.

مهندس فعله گری با اشاره به مکان مناسب موکب پیامبر اعظم (ص) ادامه داد: موکب پیامبر اعظم شرکت گاز استان کردستان مستقر در شهرستان مرزی مریوان در هتل نوروز این شهرستان مرزی ضمن اسکان شبانه روزی با 3 وعده اصلی صبحانه ، نهار و شام از زوار عزیز پذیرایی و با استقرار 2 دستگاه آب سرد کن شربت گوارا در اختیار مهمانان قرار می داد و با آب معدنی هم پذیرای زوار بود.

وی همچنین به اقلام توزیع شده در موکب پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و افزود: در 2 هفته اول برپایی موکب تعداد 1300 زائر در داخل موکب اسکان و تعداد 3500 غذای گرم در وعده های نهار و شام توزیع گردید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خاطرنشان کرد: برای تردد زوار تعداد 2 دستگاه مینی بوس برای جابه جای مهمانان از داخل هتل به مرز باشماق در نظر گرفته شده بود و حدود 1هزار نفر جا به جای صورت گرفت.

فعله گری در پایان سخنان خود به 2 موضوع مهم اشاره داشت و گفت : اکیپ بهداشت و درمان منطقه غرب کشور وزارت نفت با 3 نفر پزشک ، کمک پزشک و دستیار و یک دستگاه آمبولانس همیشه در داخل موکب آماده ارائه خدمات پزشکی بود و دیگر اینکه 50 نفر از عوامل و کارکنان شرکت گاز استان کردستان بصورت شیفتی وظیفه اسکان ، پذیرایی ، جا به جایی و راهنمایی زوار را به عهده داشتند که از زحمات همه ی این زحمت کشان تشکر و قدردانی می گردد.

 
A+ A-