شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در مراسم جشن پرواز بادبادک‌ها در شهر سنندج؛شرکت گاز استان کردستان با برپایی غرفه آموزشی فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی را به کودکان آموزش داد
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در مراسم جشن پرواز بادبادک‌ها در شهر سنندج که در شامگاه روز پنج شنبه مورخ بیستم مهرماه 1402 در محل پارک شهدای 28 دی با حضور بیش از 5 هزار کودک و نوجوان سنندجی به همراه خانواده هایشان برگزار گردید شرکت گاز استان کردستان با برپائی غرفه آموزشی و در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی بیش از 5 هزار فقره اقلام تبلیغاتی از قبیل کتاب داستان ، دماسنج ، بروشور و ... توزیع کرد .

در حاشیه برگزاری این مراسم احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : ارتقا وپرورش فرهنگ جامعه در گرو آغاز فرهنگ سازی از دوران کودکی است و اگر کودکان در دوران تحصیلی ابتدائی آموزش های لازم در خصوص استفاده بهینه از منابع انرژی بخصوص گاز طبیعی را بیاموزند با رعایت الگوهای مصرف می توانند ، آینده‌ای بهتر برای خود بسازنند.

وی یادآور شد : منابع طبیعی برای زندگی انسان و بقای وی روی کره زمین حیاتی اند و امروزه تمام ارکان زندگی و کاری انسان، همچون صنعت و تولید به وجود منابع انرژی وابسته است و اگر منابع انرژی در دسترس نباشد آینده مبهمی رقم خواهد خورد

فعله گری صرفه جویی در انرژی را وابسته به آموزش دانست و ادامه داد :  کودکان با آموزش مناسب، می توانند رفتارهای صحیح در مصرف را بپذیرند و الگوهای مصرفی خود را تغییر دهند وکودکان حتی در سنین کم همه چیز را کنجکاوانه زیرنظر دارد و در نتیجه تمام الگوهای رفتاری والدین روی آن ها تاثیر مستقیمی دارد ، پس از این ویژگی می توان بهره برد و فرهنگ مصرف بهینه انرژی را از همان دوران کودکی در فرزندان نهادینه کرد.

وی در تحلیل ارتباط افکاری و ایجاد حساسیت های لازم برای ارتقاء آگاهی از نحوه صحیح مصرف ایمن گاز طبیعی خاطرنشان کرد: اینکه دانش‌آموزان از اهمیت و فرآیند استخراج این ماده ارزشمند اطلاع یافته و فراگیری موارد ایمنی را برای حفظ سلامت خود و خانواده ضرورت بدانند بسیار مناسب بوده و تجهیز این قشر از جامعه به سلاح علم و دانش در پیشبرد اهداف، امری ضروری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، با تاکید برضرورت فرهنگ سازی مصرف صحیح انرژی از سنین پایه، گفت : در راستای ترویج فرهنگ صحیح مصرف گاز، یکی از موثرترین روش‌ها استفاده از بستر مدارس و دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان می‌توانند همیاران خوبی برای مصرف انرژی باشند و افزایش آگاهی مشترکین گاز در زمینه مصرف بهینه گاز می‌تواند حفظ و صیانت از این سرمایه ملی و همچنین کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی را به دنبال داشته باشد.

لازم به ذکر است این برنامه به همت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان و با مشارکت فعال سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج ، اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ، منابع طبیعی استان وشرکت گاز استان کردستان برگزار شد.

در پایان این مراسم روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ضمن آموزش موارد بهینه سازی مصرف گازطبیعی با شعارهای دمای رفاه 21-18 درجه سانتیگراد و پویش هر خانه یک اتاق گرم و سایر موارد صرفه جویی ، مسابقه ای در بین کودکان و نوجوانان برگزار و به 20 نفر از شرکت کنندگان که بهترین جواب را دادند جوایزی اهداء کرد.

 
A+ A-