شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛ سنجش رضایت شغلی کارکنان برای پیشرفت و تعالی سازمانی نقش حیاتی دارد
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت : سنجش رضایت شغلی کارکنان برای پیشرفت و تعالی سازمانی نقش حیاتی دارد و رضایت منابع انسانی نکته‌ای است که باید همیشه جدی گرفته شود به این دلیل که کارمندان راضی برای موفقیت هر شرکتی حیاتی هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، احمد فعله گری مدیر عامل دلایل اهمیت پیگیری رضایت کارکنان و نحوه اندازه‌گیری رضایت شغلی را این گونه تشریح کرد : ارتقای یک کسب و کار به همت مدیران و کارکنان آن صورت می‌گیرد ، به طور قطع می‌توان گفت یکی از پایه‌های اساسی یک کسب و کار، کارکنان مجموعه هستند. این موضوع تا حدی حیاتی است که بسیاری از مدیران برای رشد کسب و کار همواره نظرسنجی از کارکنان خود برگزار می کنند تا از این امکان برای پیشرفت هرچه بیشتر کسب و کار و ارتقای محیط کاری استفاده کنند.

وی افزود : برای اینکه بتوانید ارزیابی دقیقی از میزان رضایت کارکنان داشته باشید ، نیاز است تا از طریق پرسشنامه سوالاتی را مطرح و پاسخ ها را آنالیز کنید که مهمترین مزایای استفاده از این سرویس برای کارکنان، بهبود رضایت، افزایش میزان مشارکت و ارتقاء سایر موارد مورد نیازاست که برای توسعه ، برنامه‌ریزی‌ها و اهداف آینده سازمان ضروری و حیاتی می باشد   .

فعله گری کارکنان یک مجموعه را قلب تپنده ذکر کرد و در ادامه اظهار داشت : بالابردن بهره‌وری و همچنین شنیدن صدای رضایتمندی و پیشنهادات سازنده این افراد کمک شایانی به مجموعه می‌کند و از این رو نظرسنجی کارکنان می‌تواند راه حلی برای بالا بردن کارآمدی سازمان ها باشد و کارکنان با پاسخ دادن به برخی سوالات و مدیران با توجه به آن ها می توانند بهتر از نیازها و انتظارات یکدیگر مطلع شوند و در این حالت هر دو برای رضایت یکدیگر تلاش کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان نظرسنجی کارکنان را فرصتی برای ارتقای سازمان برشمرد و گفت :  وقتی کارمندان با جدیت مشغول به کار هستند یعنی به شرکت در رسیدن به اهداف خود متعهد هستند و تلاش آن ها  برای بهبود فرآیندها است و بطورمداوم به دنبال راه‌هایی هستند که منجر به پیشرفت سازمان شود ، اما این مساله تا زمانی دوام خواهد داشت که کارمند احساس رضایت شغلی داشته باشد.

فعله گری در ادامه سخنان خود یادآور شد : وقتی کارمندان در کارها مشارکت می‌کنند یعنی روح و فرهنگ کار تیمی بر سازمان حاکم است و این شاخص باعث می گردد وفاداری بیشتر و افزایش بهره‌وری در سازمان همیشه جزء اندیشه و رفتارعملی کارکنان سازمان باشد و کارمندان متعهد نه تنها در نقش‌های روزمره، بلکه در موفقیت طولانی مدت شرکت نیز مؤثرند. آنها ایده‌های ابتکاری به ارمغان می‌آورند که بیش از حد انتظار است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان رضایت کارکنان را موثر بر میزان مشارکت آنان عنوان کرد و گفت : اندازه گیری رضایت کارکنان بسیار مهم است و باعث می گردد راندمان و بهره وری سازمان افزایش یابد و کارکنان راضی بیشتر به هدف سازمان اعتقاد دارند و می خواهند خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند که منجر به رضایت و وفاداری بیشتر مشتری می شود.

فعله گری در پایان سخنان خود اظهار داشت : شرکت گاز استان کردستان در سال جاری برای سنجش دقیق تر سطح رضایت مندی کارکنان علاوه بر توزیع پرسشنامه های سنجش رضایت شغلی از طریق مشاور اجرای طرح نظرسنجی بصورت حضوری و توصیفی نیز نظرات ، پیشنهادات و چالش های موجود در سطوح مختلف سازمانی را سنجش و میزان شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب را برآورد تا با تعریف اقدام اصلاحی و بهبود فرآیندها سازمان را به طرف سازمان پوینده رهنمون نماید . 

لازم به ذکر است درصد رضایت مندی در بخش پیمانکاران 74 درصد ، مراجعان و متقاضیان 84 درصد ، مشترکین جزء 79 درصد ، مشترکین عمده 78 درصد ، نمایندگان جامعه 83 درصد ، همسایگان تاسیسات 79 درصد ، کارکنان ارکان ثالث 66 درصد و کارکنان رسمی 65 درصد بوده است. 

 
A+ A-