شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در آستانه سفر ریاست محترم جمهوری به استان کردستان ؛ عملکرد شرکت گاز استان کردستان در دولت سیزدهم تشریح گردید
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری مدیر عامل ؛ شرکت های گاز استانی را دارای اهمیت ویژه ای درتامین و توزیع انرژی ذکرکرد وگفت : شرکت های گاز استانی گام‌های بسیار موثری در جهت رشد، توسعه‌ و اقتصاد کشور برداشته اند و در گسترش رفاه عمومی و نقش استراتژیک دارند و مجموعه اقدامات و سطح خدمات گازرسانی که در سطح استان مشاهده می شود بیانگر تعهد، توانمندی و تلاش مجموعه کارکنانی است که دلسوزانه فعالیت می کنند.

وی افزود : شرکت گاز استان استان کردستان یکی از ادارات پیشگام در زمینه ارائه خدمات مستمر و ایمن توزیع گاز طبیعی است و به منظور افزایش تاب‌آوری تاسیسات گازرسانی، این شرکت، ایمن‌سازی شبکه توزیع و ایستگاه‌های تقلیل‌فشار گاز، مقاوم‌سازی و بازسازی تاسیسات در مقابل زلزله، مقاوم‌سازیه علمک‌ها و اجرای سیستم تخلیه اضطراری گاز و نیز بهبود و کاهش هدررفت گاز طبیعی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه یادآور شد : واقعیت این است که تنها وظیفه و فعالیت شرکت گاز استان کردستان  فقط تامین گاز مشترکان نیست وعلاوه بر تامین پایدار انرژی ، اقدامات دیگری در زمینه اجرای پروژه‌ها به‌ منظور توسعه فعالیت‌ها در زمینه های توسعه و گسترش شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاها ، کیفی سازی خدمات و  بهینه‌سازی مصرف انرژی را جزء اهداف استراتژیک خود قرار داده است.

احمد فعله گری در این قسمت از سخنانش عملکرد 2 ساله شرکت گاز استان کردستان در دولت مردمی سیزدهم را این گونه تشریح کرد :

در دوره 2 ساله دولت سیزدهم، با توجه به تأکیدهای مقام عالی وزارت، همچنین مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بخش مهمی از فعالیت‌های خود را در مسیر گازرسانی به روستاها و واحدهای تولیدی و صنعتی هدایت نموده است و با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز استان کردستان عملکرد درخشانی را از خود به جا گذاشته است.

فعله گری تعداد انشعابات نصب شده را 21 هزار و 500 مورد عنوان کرد و تعداد مشترکین جدید جذب شده در دولت سیزدهم را 50 هزار مورد ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از گازرسانی به 1 شهر 228 روستا و 98 کوخ از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان گرامیداشت هفته دولت سال 1402خبر داد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : شرکت گاز استان کردستان در راستای تحقق نامگذاری سال 1402 به عنوان سال مهار تورم و افزایش تولید که در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تاکید ویژه قرار گرفته و تاکید دولت مردمی مبنی بر خدمات رسانی حداکثری و مطلوب به مردم مرزدار استان کردستان و با تلاش کارکنان خدوم شرکت گاز استان کردستان، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون روند گازرسانی به روستاهای استان با شتاب و سرعت وصف ناشدنی تداوم داشته و تعداد روستاهای گازداراستان به 1621 مورد افزایش یافته است.

فعله گری افزود: این شرکت در ادامه توسعه گازرسانی و ایجاد زیرساخت گاز در بخش های صنعتی، شهری و روستایی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم ، 1703 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع را اجراء و بیش از 34 ایستگاه تقلیل فشار گاز را در اقصی نقاط استان نصب کرده است.

فعله گری بسته شدن پرونده گاز رسانی به روستاهای سخت گذر استان کردستان را از شاخص ترین اقدامات شرکت ملی گاز ایران برشمرد و گفت: در حال حاضر استان کردستان به شرایط استان سبز رسیده و تا پایان سال جاری ضریب نفوذ گاز طبیعی در کل جمعیت استان به 100 درصد خواهید رسید و این عملکرد شایسته همیشه در ویترین افتخارات شرکت ملی گاز باقی خواهد ماند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه توضیحات خود چنین گفت: طی 2 سال فعالیت دولت سیزدهم گازرسانی به 615 واحد صنعتی از اقدامات شاخص شرکت گاز استان کردستان است.

فعله گری ادامه داد: در حال حاضر تعداد کل صنایع عمده و جزء تحت پوشش گاز طبیعی به 2 هزار و 599 مورد افزایش یافته است .

وی تعداد شهرک های صنعتی برخوردار از گاز طبیعی را 19 مورد ذکر کرد.

در حال حاضر 54 جایگاه سی ان جی ، 630 واحد صنعتی عمده و 1915 واحد صنعتی جزء در سطح استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی است که از این تعداد 24 واحد صنعتی عمده و 57 واحد صنعتی جزء در سال جاری به صف مصرف کنندگان گازطبیعی اضافه گردیده اند.

لازم به ذکر است در حال حاضر یک هزار و 621 روستای کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی 7/99 درصد و در جمعیت شهری 100 درصد است.

 
A+ A-