شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان در کارگروه استانی مدیریت انرژی عنوان کرد: صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی گام اساسی در ادارات دولتی کردستان است و باید مصرف گاز خود را 20 درصد کاهش دهند
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، جلسه کارگروه مدیریت انرژی استان با حضور عبدالله رشیدی پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان ، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و سایر مدیران کل عضو کارگروه روز چهارشنبه، 22 آذر ماه درمحل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد.

احمد فعله‌گری، مدیرعامل  شرکت گاز استان کردستان در ابتدای جلسه به آخرین وضعیت گاز رسانی در استان اشاره کرد و گفت : گازرسانی در استان با رشد شتابان در این چند سال اخیر پیگیری شد و در حال حاضر 100درصد جمعیت شهری و99 و 7 دهم درصد از جمعیت روستایی این استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند و تا پایان سال تمامی روستاهای دارای سکنه تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان کرد : با تمهیدات و اقدامات بسیار ارزنده شرکت ملی گاز ایران و عبور دو خط سراسری ششم و نهم به قطر 56 اینچ از استان کردستان این شرکت از لحاظ زیرساخت های تامین انرژی بسیار تقویت گردیده و شرکت گاز استان کردستان هم تمامی اقدامات در زمینه آماده سازی امکانات ، تاسیسات و تجهیزات و نیروی های انسانی متخصص را مد نظر قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی در سازمان ها و بیان این مطلب، گفت: اهمیت رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی در سازمان ها در فصل سرما و افزایش روند مصرف گاز طبیعی دارای اهمیت فراوانی بوده و با شروع پیک مصرف گاز طبیعی ازاوایل آذرماه و پنج برابر شدن مصرف گاز طبیعی در بخش مسکونی ، رعایت مصرف بهینه انرژی بعنوان یک ضرورت اساسی مطرح است و رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی توسط هیئت محترم دولت هم مورد تاکید و توجه ویژه قرار گرفته است.

فعله گری به بخشنامه ابلاغی از طرف معاون اول محترم رئیس جمهوربه کلیه وزارتخانه ها ، سازمان ها ، موسسات و شرکت های دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروی های مسلح و استانداری ها اشاره کرد و افزود : به منظور صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی تمامی سازمان ها موظفند ار تاریخ شانزدهم آبان ماه تا پایان سال جاری نسبت به رعایت کلیه مفاد بخشنامه اقدام و پایش نحوه اجرای آن به عهده شرکت ملی گاز ایران می باشد .

وی از مصرف کنندگان در تمام بخش ها بخصوص بخش اداری درخواست کرد ، بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی را در محوربرنامه های استراتژیک سازمان قرار داده و با رعایت این اصول ، شرکت گاز را در ارائه خدمات مستمر در فصل زمستان یاری دهند .

فعله گری در ادامه جلسه، راهکار مفید و موثر در صرفه جویی در منابع انرژی بخصوص گازطبیعی را ارتقاء سیستم‌های گرمایشی دانست و بیان داشت : وظیفه کارگروه مصرف بهینه انرژی در این برهه زمانی، بسیار حساس بوده و با تعریف اقدامات اصلاحی و بروزرسانی تاسیسات و تجهیزات گرمایشی ادارات و منازل مسکونی می توان گام بسیار بلندی در راستای تحقق اهداف استراتژیک کارگروه مصرف انرژی در جهت هدر رفت گاز طبیعی برداشت و با این اقدامات به سر مقصد نهایی که همان صرفه جویی است، دست یافت.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی را گام اساسی دانست و ادامه داد : به دلیل اولویت قرار داشتن تامین گاز طبیعی منازل مسکونی ، رعایت دمای رفاه 18 درجه  سانتیگراد درسالن ها  و اتاق های اداری ضروری بوده وکنترل این الگو از وظایف اصلی گروه پایش انرژی شرکت گاز استان کردستان است.

این مقام مسئول تاکید کرد: ادارات و سازمان های دولتی بایستی یک ساعت قبل از ورود کارکنان سیستم های گرمایشی را روشن و یک ساعت قبل از پایان آنرا خاموش نمایند ، سیستم گرمایشی سرایداری ، حراست و مهمانسراها را از کل اداره جدا سازی نمایند و در رورهای تعطیل حتما غیر فعال باشد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود از مدیر کل صدا وسیمای مرکز کردستان و رسانه های جمعی  درخواست کرد در بحث فرهنگ سازی مصرف گاز طبیعی این شرکت را یاری دهند.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کردستان با توجه به اهمیت موضوع، حضور دستگاه‌های مربوطه در این جلسه را ضروری برشمرد و بازدیدهای دوره‌ای از ادارات توسط مسئولین شرکت گازاستان کردستان و مقایسه آن با سال گذشته را مورد تاکید قرار داد.

رشیدی‌پور ادامه داد: افرادی که مسئولیت مدیریت واحدهای صنعتی و تولیدی را به عهده دارند، مصرف بهینه گاز را در دستور کار قراردهند و برای مواقع ضروری برای تامین سو خت جایگزین تدابیری در نظر گرفته شود .

وی ادامە داد: اولویت شرکت گاز استان کردستان در فصل سرما تامین گاز مصرفی منازل مسکونی است و بنابراین ما باید در بخش مسکونی هم بە گونەای در مصرف گاز طبیعی صرفەجویی کنیم کە بە بخش تولید و صنعت ضربەای وارد نشود و در بخش صنعت نیز امرصرفه جویی لازم ضروری است و نیاز به تعامل دو طرفه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: براساس مصوبە دولت ادارات موظف هستند از ابتدای آذر تا پایان اسفند، مصرف گازطبیعی خود را 20 درصد کاهش دهند.

رشیدی پور بر تجهیز و نوسازی موتورخانه ادارات تاکید کرد و افزود: احساس مسئولیت در بحث صرفه‌جویی انرژی در راستای کنترل افت احتمالی فشار گاز در فصول سرد سال و تلاش برای پایداری انرژی برای تمامی واحدهای مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری در زمستان امسال ضروری است.

وی عنوان کرد: انرژی‌هایی کە امروزە از آن استفادە می‌کنیم و نعمت‌ها و امکانات موجود همگی متعلق بە آیندگان است و وظیفە تک تک ماست کە در مصرف درست آن‌ها آگاە باشیم.

رشیدی‌پور خاطرنشان کرد: صرفەجویی در منابع انرژی باید نهادینە و بە یک فرهنگ تبدیل شود، لذا این فرهنگ باید از مدارس و دانشگاەها شروع شده و ادارات نیز الگویی برای مردم باشند.

در پایان جلسه اعضای کارگروه پیشنهادات و نظرات خود را برای صرفه جویی در مصرف انرژی را ارائه دادند و قول مساعد دادند تا شرکت گاز استان کردستان را برای عبور موفقیت آمیز از زمستان یاری دهند.

 
A+ A-