شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
تفاهم نامه همکاری مابین شرکت گاز استان کردستان و اداره کل آموزش و پرورش منعقد گردید
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در روز سه‌شنبه مورخ بیست و ششم دی‌ماه 1402، با حضور احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان و ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش و ، تفاهم‌نامه همکاری میان دو سازمان با هدف فرهنگ‌سازی درخصوص مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی منعقد گردید.

در ابتدای مراسم امضای تفاهم نامه ؛ احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان در سخنان خود ضمن قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش استان به جهت ایجاد زمینه‌های تعامل و همکاری در زمینه آموزش و فرهنگ سازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی به ضریب نفوذ 100 درصدی گازطبیعی در جمعیت شهری و 99 و 7 دهم درصدی در جمعیت روستایی استان  خبر داد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته کارهای پژوهشی از طریق دانشگاه کردستان در زمینه مصرف گاز در استان انجام شده است، نتایج آن را علاوه بر مواردی از قبیل پایین بودن هزینه انرژی و بازدهی پایین وسایل گرمایشی؛ موید ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه برای کاهش مصرف گاز عنوان کرد و اظهار داشت: حتی کاهش 10 تا 20 درصدی گاز در میان مشترکین هم می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را حل نماید.

وی یکی از موارد بسیار مهم در افزایش مصرف را قیمت بسیار پایین گاز بهاء ذکر کرد و گفت : در بسیاری از ادارات بهینه سازی موتورخانه ها به فراموشی سپرده شده و فقط در هنگام فصل سرد آن را روشن و پس از پایان فصل سرما از مدار مصرف خارج   می شود و عملا اقدامی برای اصلاح و بهینه سازی انجام نمی گیرد که شرکت ملی گاز ایران برای این مورد اقدام بسیار ارزنده ای را شروع و تاکنون تعداد 1965 واحد موتور خانه را بهینه سازی کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان، آموزش و پرورش را به عنوان نهادِ محوری در زمینه فرهنگ‌سازی معرفی و خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت زمینه‌ساز تغییرات اساسی در فرهنگ جامعه است.

احمد فعله‌گری در ادامه سخنان خود با پرداختن به مفاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش، با بیان اینکه می خواهیم کاهش مصرف گاز و فرهنگ‌سازی در این زمینه را از طریق دانش آموزان استان پیگیری کنیم و برای سنجش و پایش مصرف خانواده بزرگ تحت پوشش آموزش و پرورش  برنامه های تشویقی نیز مد نظر شرکت گاز استان کردستان قرار گرفته است.

فعله‌گری افزود: این تفاهم‌ نامه در سه حوزه برگزاری مسابقات و رویدادهای فرهنگی در بین دانش آموزان استان، جشنواره خوارزمی با پرداختن به مصرف بهینه گاز و دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان جریان خواهد داشت.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد این راه که به تازگی شروع شده در سال‌های آینده نیز استمرار یابد و در یک برنامه میان‌مدت سبب کاهش مصرف گاز در استان شود.

در ادامه این جلسه ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش برای تمام ارکان کشور، ظرفیت بالقوه این دستگاه را شامل نیروی انسانی آن دانست و گفت: دانش آموزان و فرهنگیان نقش محوری در خصوص فرهنگ سازی دارند.

وی مصرف انرژی را یکی از چالش‌های همیشگی کشور در برهه‌های مختلف بیان کرد و ضمن پرداختن به مسأله مصرف گاز در فصل زمستان، گفت: همکاری آموزش و پرورش و شرکت‌گاز می‌تواند به فرهنگ‌سازی درخصوص مصرف صحیح این انرژی کمک شایانی نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود، امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری را از جنبه رسمی آن حائز اهمیت دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: اجرای تفاهم‌نامه‌ها باید با جدیت از سوی طرفین پیگیری گردد.

هاشم ناظمی‌جلال با ذکر این نکته که در مجموعه آموزش و پرورش استان به دنبال تاثیرگذاری واقعی با استفاده از گفتمان‌سازی هستیم، اظهار داشت: اجرای برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌ها و نهادهای دیگر در دستورکار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

ناظمی‌جلال در پایان سخنان خود با قدردانی از مجموعه شرکت گاز استان، ابراز امیدواری کرد اجرای مفاد تفاهم نامه تأثیر مستقیمی بر کاهش مصرف گاز داشته باشد.

در پایان این جلسه تفاهم نامه تنظیمی به امضای مدیران شرکت گاز و آموزش و پرورش رسید و بین دوسازمان مبادله گردید.

 
A+ A-