شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
درپنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر؛ در شهرستان سقز 27پروژه گازرسانی با حضور استاندار کردستان افتتاح شد
به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر 27 طرح گاز رسانی با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، مهندس جعفر توان فرماندار ویژه شهرستان سقز ، و مدیران کل ادارات استان و اعضای شورای اداری شهرستان سقز و مسئولین و اهالی محل در هوای سرد زمستانی و سوز سرمای شدید به نمایندگی از 15 روستای گازدار شده در محل روستای شیپانجو برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان در عصر روز دوشنبه مورخ شانزدهم بهمن ماه در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی در شهرستان سقز اظهار کرد: با گازرسانی به این روستاها، تعداد روستاهای گازدار شهرستان سقز به 268 روستای گازدار افزایش یافت.

احمد فعله گری افزود: 27 پروژه افتتاح شده شامل 15 روستا ، 2 شهرک مسکونی در شهر صاحب و با تحت پوشش قرار گرفتن 1100 خانوار و 10 پروژه صنعتی می باشد.

وی با بیان اینکه امروز شهرستان سقز به یک شهرستان کاملا سبز مبدل شده است ، ادامه داد: در مجموع در دهه فجر، با افتتاح این 27 طرح گازرسانی در شهرستان سقز 100 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته و مبلغ  720 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر با تحت پوشش قرار گرفتن 268 روستای شهرستان سقز از نعمت گاز طبیعی ، ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی به 100 درصد رسیده و در این ایام مقدس گرامیداشت دهه مبارک فجر جشن پایان گازرسانی در این شهرستان اعلام می گردد.

وی اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای «بسطام، خوشه دره، مام سیف الدین، هنگه چینه، هرمیدول، حاج عبدل، سیانزار، میک، قامیشله، سوله، مندیل بسر، کمرسیاوه، قازانتا، جمیان و سید آباد جمیان» از جمله طرح‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسد.

فعله‌گری با اشاره به اینکه برای تحت پوشش قرار دادن 100 درصد جمعیت کل شهرستان سقز تلاش های فراوانی انجام گرفته ، یادآور شد: برای اتمام این طرح عظیم گازرسانی مجموع 2 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در این شهرستان اجراء شده است و تعداد 3 ایستگاه سی جی اس و 20 ایستگاه تی بی اس نیز نصب شده است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود از حمایت و همراهی استاندار محترم استان کردستان و مدیران اداراتی که شرکت گاز استان کردستان را در راه خدمت رسانی به مردم شریف استان کردستان و خصوصا مردم شریف شهرستان سقز یاری دادند تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این مراسم استاندار کردستان از زحمات مجموعه مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان تقدیر کرد و مشعل آغاز بهره برداری از این پروژه ها را بااهدای صلوات برمحمد مصطفی (ص) و آل محمد روشن کرد.

لازم به ذکر است شهرستان بانه دارای 83 هزار مشترک در بخش های مسکونی ، تجاری و عمومی و صنعتی است که تعداد 370 مورد مشترک صنعتی می باشد.

 
A+ A-